ההסטוריה של ניוואה - 100 שנים של עשייה

הסטוריית ניוואה - 100 שנים של עשייה. 
 

לפני למעלה מ -100 שנה, המצאנו טיפוח עור מודרני עם קרם NIVEA. כיום, מיליוני אנשים בכל רחבי העולם, בעלי סוגי עור שונים, מסתמכים על המותג NIVEA. זו הסיבה שהחוקרים שלנו עובדים בהרחבה מול הסוגים השונים של העור ומגלים את הדרישות הטיפול השונות (שנובעים מתוך תרבות, מין וגיל. )
הודות לגישה זו, פיתחנו מוצרים חדשניים רבים לטיפול בעור במהלך העשורים האחרונים - החל בדיאודורנטים ועד מוצרי קרם הגנה. אנחנו עובדים עם מעל 50 מוסדות ברחבי העולם כדי להבטיח כי המוצרים שלנו מתאימים לעור שלך. במטה שלנו בהמבורג הקמנו גם את המעבדה שלנו לאסיה ולאמריקה הלטינית, שם אנו עורכים מחקר שמכוון במיוחד לסוגי העור ולתנאי האקלים הנמצאים באזורים אלו. אנו עושים זאת בשאיפה שיום אחד, כל אחד בעולם, יוכל למקם את האמון במוצרים של NIVEA ".

איך הכל התחיל?

לפני שסיפור ההצלחה של קרם ניוואה התחיל, היה צריך להמציא משהו אחר לגמרי  - Eucerit. Eucerit למעשה זה כמו תחליב בתרכובת של שמן ומים שמוגמר לתערובת עדינה ויציבה. למרבה המזל, ד"ר יצחק ליפשוויץ פיתח את זה לעולם חדש לגמריי בשנת 1911. הדרמטולוג פרופסור פול גרסון אונה העריץ את המומחיות של ד"ר ליפשיץ בתחום זה והציג אותו לד"ר אוסקר טרופלוביץ, הכימאי והמייסד של בייסרדוף. אוסקר הבין מיד כי תחליב המורכב ממים ושמן יהווה בסיס מושלם עבור קרם עור קוסמטי, וכל מה שהם צריכים עכשיו זה שם. כדי למצוא אחד, ד"ר טרופלוביץ' לא היה צריך להסתכל רחוק יותר מן הקרם עצמו. לאחר שהתחליב היה מוכן, היה לו צבע לבן כשלג. השם NIVEA בא מהמילים הלטיניות "nix, nivis" ופירושם "שלג". כאשר מתורגמים את המילה, NIVEA פשוטו כמשמעו "לבן שלג".
 

מביאים את ניוואה לכל העולם
 

1911


"הכל התחיל ב -1911, כאשר הרוקח ויזם החזון ד"ר אוסקר טרפלוביץ' זיהה את הפוטנציאל באוקרייט: תחליב שפותח על ידי הכימאי ד"ר יצחק ליפשוויץ.

האוקרייט הינה תרכובת שאיפשרה לאגד מים ושמן לתוך קרם יציב, והוא נועד תחילה לשימוש בתחום הרפואי. הדרמטולוג, פרופ 'פול גרסון, העריך את המומחיות של ד"ר ליפשוויץ בתחומה והציג אותו בפני ד"ר טרופלוביץ', שזיהה מיד שתחליב המים בשמן יהפוך את הבסיס המושלם לקרם עור קוסמטי. כל מה שהיה צריך עכשיו זה שם.

כדי למצוא אותו, ד"ר טרופלוביץ לא היה צריך להסתכל רחוק יותר מאשר הקרם עצמו. בהשראת צבע לבן כשלג שלו, הוא קרא לזה NIVEA - שם נגזר מן הלטינית מילים nix (שלג) ו nivis (של שלג).

לבסוף, שנות המחקר והיצירתיות השתלמו. בדצמבר 1911 הושקה NIVEA. וכך גם המורשת של קרם טיפוח העור הראשון שלנו נולד.

מלכתחילה, זה היה המטרה של ד"ר טרופלוביץ: לפתח מוצרים באיכות גבוהה שהיו שמישים לכל אחד. עם מגוון המוצרים העצום של NIVEA, המספק טיפול מקצועי, לא משנה מה הצרכים שלך העור, החזון של ד"ר טרופלוביץ חי על זה מאז וזה עוד ימשיך עד 100 השנים הבאות. "

1914

ניוואה מוכרת בעולם כמעט מיום היוולדה, והרבה בזכות המרכיב המיוחד של לטיפוח העור שנקרא Eucerit.

 המרכיב Eucerit, שהומצא על ידי אחד האבות המייסדים של NIVEA, איפשר קרם טיפוח לעור שנשאר יציב לאורך זמן - אשר מוביל ישירות ליצירת קרם NIVEA בשנת 1911. זה היה קרם טיפוח העור הראשון שניתן לייצא מסביב העולם מבלי לאבד כל איכות או עקביות.

רק שלוש שנים אחרי  שקרם ניוואה עשה את הופעתו הראשונה בהמבורג, הוא היה זמין בכל יבשת, וכמעט מחצית ממכירותיה של NIVEA הגיעו מחו""ל. בשנת 1914, המוצרים שלנו הופקו לא רק בהמבורג, אלא גם בבואנוס איירס, קופנהגן, מקסיקו, מוסקבה, ניו יורק, פאריס וסידני.


בזמנו, זה סוג של התרחבות בינלאומית מהירה שהייתה חסרת תקדים בענף טיפוח העור. שחינו בתחום לא מוכר - ופירוש הדבר היה שלעתים קרובות נאלצנו להוסיף מעט תחכום בכדי לקדם את NIVEA לשווקים חדשים.

בדרום אפריקה, למשל, נאלצנו לפרסם הכל  בשלוש שפות - אנגלית, זולו וקוסה. ואילו בבריטניה, היינו צריכים להחליף את האריזה הכחולה של הקרם ניוואה באריזות פלסטיק כאשר הבנו שהאנשים הבריטיים משתמשים באותו סוג פח של האריזה לצחצוח הנעליים..

במדינות קרות כמו אוסטריה, הדגשנו את יכולת המוצרים שלנו להגן על העור מפני השלג, הרוח והגשם. בינתיים, מוצרי NIVEA Sun ומוצרים אחרים המתאימים לאקלים חמים יותר שווקו עם דגש על מדינות כמו אוסטרליה. 
כל שיטות שיווק אלו נמשכות עד עצם היום הזה.

עשינו גם נקודה של יצירת מוצרים המותאמים לצרכים של טיפוח העור של אנשים במדינות שונות הרבה לפני שזה הפך לנורמה. בשנות השלושים, למשל, ראינו שיש ביקוש עצום באסיה למוצרי טיפוח שיכולים להקל על העור. אז יצרנו את ""ניוואה-המהדורה הלבה"", אשר היה הצלחה מיידית. גם עכשיו, מוצרי NIVEA עם מרכיבים  מה מהדורה הלבנה נשארו המוכרים והגדולים ביותר שלנו ברחבי אסיה.

כיום, NIVEA הוא אחד המותגים המהימנים והזמינים ביותר בעולם. 
המוצרים שלנו זמינים בכל מקום - החל מהחוף האוסטרלי הרחוק על לגבהיים הגבוהים שבהרי הרוקי בארצות הברית.

עד כדי כך שיש האנשים בארצות שרואים את מוצרי ניוואה כמותג אמריקאי מקומי, אשר ללא ספק זוהי המחמאה הגבוהה ביותר שאנחנו יכולים לקבל כאהדה מהצרכן. 

אנו מצפים להביא NIVEA לך ולאנשים בכל רחבי העולם גם במשך 100 השנים הבאות.
 

כאשר אנשים מכל הגילאים החלו לבלות יותר ויותר את שעות הפנאי שלהם בחוץ, כך גם אידיאל היופי הקודם של ""החיוור והשברירי"" פינה את מקומו למראה חדש לגמרי: מה שהולך זה מראה טרי, בריא וחזק.
זמנים השתנו בצורה כה החלטית שגם אנחנו ידענו שאנחנו צריכים לשנות. אבל בזמן שצוות הקראייטיב שלנו עבד קשה בכדי להפוך את עיצובי המוצר שלנו, קרה מפגש מקרי שהוביל להולדת מסע הפרסום החדש שלנו.

ראש הפרסום שלנו, חואן גרגוריו קלוזן, טייל בהמבורג כשעבר ליד חנות של צלם. על החלון היה תלוי תצלום של שלושה אחים צעירים מאושרים, חצופים ורעננים: רולף רוברט, פיטר ווילהלם ווייתוכטר. חואן ידע מיד שהתמונה המשפחתית הנקייה והבריאה הזאת כבשה והמחישה את המהות של הניוואה החדש בצורה מושלמת. 
אחרי שרכשנו את הזכויות לתצלום מהוריהם של הבנים, ה""וויתוכרטים"" הפכו להיות הכוכבים החדשים של הפרסום שלנו ב -1924. הקמפיין היה להיט ענק, והאחים התקבלו במהרה עם קריאות של ""שלום NIVEA!"" בכל מקום שבו הם הלך. וזה לא היה תשומת הלב היחידה שהבנים קיבלו.

זמן קצר לאחר שהושק מסע הפרסום שלנו, הוצפנו בדואר מעריצים מנערות בכל רחבי הארץ. תמונות ומכתבים זרמו פנימה, מלאים רגשות מעריצים כמו ""אנחנו חושבים שאתה ממש חמוד!"" ו ""חבל שאתה לא רוצה להתחתן איתנו, אנחנו אוהבים אותך הרבה!"". 
הקמפיין היה כזה הצלחה ולכן לא לקח הרבה זמן עד שלבנים של ניוואה הצטרפו הבנות ניוואה...
 

להקת הבנים הראשונה

להקת הבנים הראשונה

הבנות של ניוואה 1925

הבנות של ניוואה 1925

הבנות של ניוואה

למרות שהיום תכניות ריאליטי כמו איידול, X- פקטור, או אמריקן טופ מודל הם פופולרים היום, לתכניות המחפשות אדם בעל כישרון באמצעות התקשורת היה תקדים עוד משנת 1925.

לכן, כשהנחנו מודעה בעיתון בברלין, שהכריזו על החיפוש הלאומי שלנו אחר שלוש הבנות של ניוואה, הוא עורר התרגשות ציבורית עצומה. במיוחד משום שלא חיפשנו דוגמנים זוהרים, אלא נערות רגילות ויומיומיות:

""אנחנו לא מחפשים יופי יוצא דופן או נשים צעירות עם תלתלי נשיקה. אנחנו מחפשים עלמה טבעית היופיה, בנות יפות מטבען, בריאות ונקיות "".

אם צעירה אחת, גברת פרוהיך מפלנסבורג, מצפון גרמניה, ראתה את המודעה והחליטה כי שלוש בנותיה, מרגוט, אלפרידה והרתה, יהיו מושלמות. כשאבא שלהם שמע על התוכנית שלה, הוא הבהיר כי הוא לא רוצה שהבנות שלו ייהיו על שלטי החוצות ובעלות פרסום - אז אמא הגישו את הכניסה שלהם בלי לספר לו!

למזלה היא עשתה זאת, כי אחיותיו של פרוליך גברו על יותר מ -1,000 בנות אחרות כדי לזכות בתחרות. ולמרבה הפלא התברר שהמשפחה אפילו לא מכירה את ניוואה, מהסיבה שהם פשוט עברו לגרמניה מסאמואה, ושם המוצרים שלנו לא היו זמינים.

למרבה המזל, מר פרוהיך הבין והסכים לרעיון שבנותיו ייהיו הבנות ניוואה שלנו, והם המשיכו לככב במודעות שלנו. 
ובדיוק כמו בנים של ניוואה לפניהם, תוך זמן קצר, האחיות פרוהיך התקבלו עם קריאות שמחה של ""שלום NIVEA!"" לאן שהם הלכו. ""
 

1958

"עוד בשנות ה60,השגשוג כלכלי והעלייה בכמויות הרכב והמכונית, יותר ויותר אנשים הרשו לעצמם לטייל בחגים שלהם לטבע ולים, וכך תרבות החוף-ים פרצה. ושוב, ניוואה היתה שם כדי לעזור לאנשים להעביר את רוב הזמן שלהם בשמש.

""הקראוונים של ניוואה"" היו נפוצים באתרי הנופש הבינלאומיים ברחבי שנות ה -60 וה -70, והם חילקו את הכדורים הממותגים מתנה לכל מי שהביא איתו מוצר הגנה על השמש של ניוואה לחוף. 
הביקוש לכדורים האלה היה כה גדול, שלפעמים הקרונות שלנו אפילו לא הגיעו לחוף - הם היו מתגודדים ברחוב לפני שהם יכלו להגיע לשם!

זה היה בתקופה שהמדענים לראשונה חקרו והוכיחו את הקשר בין חשיפה לשמש אל סרטן העור ואת משמעות הנזק לעור, (כגון הזדקנות מוקדמת.) 
תגליות אלה דרבנו את החוקרים שלנו לפתח מוצרים פורצי דרך שיגנו על אנשים מהשפעות אלו, ויעשו את ההנאה מהשמש בבטחה.

במהלך העשורים הבאים, פריצות הדרך שלהם הובילה למספר חידושים בתחום טיפוח העור, כולל:

  • מסנני קרינה עם SPF, או תכשירים עם גורם הגנה מפני השמש
  • תכשירי הגנה בצורת ספריי.
  • קרם הגנה מועשר בלחות, כגון מגוון מוצרי ויסאג' סאן (לשמש) 
  • מוצרים מיוחדים לילדים, תינוקות ועור רגיש

אין ספק כי תרבות החוף ומוצרי השמש השתנו במשך השנים. אבל המטרה של ניוואה תמיד הייתה זהה: לעזור לאנשים מכל הגילאים ליהנות מהשמש, בכל מקום ובכל זמן שירצו ""."

 

ניוואה סאן וטיפוח העור.
 

1963

בשנות השישים, הכדור של ניוואה היה להיט גדול, אך הפופולריות שלו נשארה עד היום. אנחנו מייצרים מעל ל20 מיליון כדורים כאלו במהלך ה40 שנים האחרונות, והוא נשאר מוכר ואהוב בקרב האנשים בכל העולם.

וממש כמו המוצרי טיפוח עור שלנו, הכדור של ניוואה מביא אותנו קרובים יותר לאנשים שאנחנו אוהבים. 
וזו הסיבה, שצעצוע גומי פשוט ומתנפח, היה אחד השגרירים העסקיים הפעילים והמאודרים ביותר שלנו במשך עשרות שנים.
 

1975

הקראוונים של ניוואה"" היו נפוצים באתרי הנופש הבינלאומיים ברחבי שנות ה -60 וה -70, והם חילקו את הכדורים הממותגים מתנה לכל מי שהביא איתו מוצר הגנה על השמש של ניוואה לחוף. 
הביקוש לכדורים האלה היה כה גדול, שלפעמים הקרונות שלנו אפילו לא הגיעו לחוף - הם היו מתגודדים ברחוב לפני שהם יכלו להגיע לשם!
 

המהפכה בטיפוח העור
 

1986

היום מאוד נפוץ ללכת לבית מרקחת ולראות שורות של מוצרי טיפוח עור לגברים. אבל לפני 90 שנה, כל סדרת מוצרי טיפוח העור של הגברים הסתכם בעיקר בקצת מים וסבון. עם הזמן הבנו שלגברים יש גם כמה צרכים טיפוח כמו נשים, אם לא יותר.

היה פער ברור בשוק. אז בשנת 1922, הצגנו את המוצר הראשון שלנו לגברים,""ניוואה - סבון גילוח"", ואחריו כמה שנים מאוחר יותר הושק גם קצף הגילוח הראשון שלנו. מוצרים אלה סופסוף סיפקו לגברים גילוח נעים ואת החווית הגילוח הקרמית(קרם) שהם כלכלך הזדקקו לו. 

אבל היו עוד צרכים מיוחדים למענה טיפולי. ובשנת 1980, קבענו מגמה נוספת על ידי השקת מהדורה חדשה של מוצרי אפטר שייב גילוח ללא אלכוהול - Balm. 
לראשונה, לגברים היה אפטרשייב זול וזמין, שהרגיע וריכך את גירוי הגילוח, במקום להוסיף לו. זו היתה הצלחה מיידית והובילה למהפכה בבדיקות העור של גברים.

מה שהוכחנו היה שגברים באמת רוצים וזקוקים למוצרי טיפוח מותאמים להם, ב -1986 הם הראו את רצונם. 
הגברים כבר לא היו צריכים להשתמש במוצרים ששייכים לנשותיהם, לאחיותיהם או לאמהותיהם. עכשיו הם יכולים להשתמש במוצרי ניוואה לגבר (Nivea MEN), המציעים מגוון רחב של מוצרי טיפוח העור רק עבורם.

מקרמים ועד גילוח חשמלי. משליטה על השמוניות ועד אנטי אייג'ינג. ממנקות פנים לרחיצת הגוף. השורה של למוצרי ניוואה לגבר הוכפל מאז הצנצנת הראשונה של סבון גילוח. וזה ימשיך להתפתח כמו שהצרכים של טיפוח העור הגברי מתפתח. ""
 

1998

""בשנת 1998, קרם הניוואה הראשון שהכיל בתוכו Q10 למעשה קלע את השוק, ובשילוב עם האפקטיביות שלו זה מה שעשה את זה הצלחה ענקית.
ד""ר Stab אמר,"" בדיקות מדעיות על הקרמים Q10 שלנו הוכיחו בבירור שהם מפחיתים קמטים בעור. ""לפני 20 שנה אחת של מהביולוגים המובילים של ניוואה החל לחקור את מרכיבי טיפוח העור, וגילה כי בעור המזדקן היה פחות Q10, מסקנה שבסופו של דבר שהובילה ליצירתו של NIVEA Visage.

היום, מוצר Q10 נרכש כל כמה שניות, וניוואה ויסאג' קרם יום נגד קמטים ( NIVEA Visage Anti-Wrinkle Q10 Day Cream ) הפך למכר הגדול ביותר בתחום הקרמים נגד קמטים. 
עכשיו, מוצרים מועשרים ב Q10 ניתן למצוא בכל הקטגוריות הרלוונטיות שלנו, ממוצרי ניוואה לגבר (NIVEA MEN) עד מוצרי ניוואה סאן - תכשירים להגנה מפני השמש. 
 

2011/2014

שחברת ניוואה נולדה, כמעט מלפני 100 שנה, רוב המחקרים שלנו הסתכמו בתוך 3 חוקרים: דר. אוסקר טרופלוביץ', פרופ' פול גרסון אונה ודר. יצחק ליפשוויץ.

היום המצב רחוק מלהיות דומה לכך. אנחנו מעסיקים יותר מ850 מדענים והמרכז לחקר העור שלנו בהמבורג (גרמנייה) מוכר כאחד ממוסדות הטיפוח המתקדמים ביותר בעולם.

""מחקר עור תמיד היה חלק מהנוסחה שלנו להצלחה"", אומר ד""ר הורסט וונק, סגן נשיא החברה למחקר. ""ורואים את זה כאשר אתה מסתכל על הפיתוחים שלנו.""

""אחד ההישגים הראשונים שלנו היה פיתוח של תחליב מים יציב בשמן, Eucerit, שהיה הבסיס ל- NIVEA Creme, ו- NIVEA Creme לקח אותנו לעידן של טיפוח העור המודרני"".

במהלך השנים, המסירות שלנו למחקר הובילה לקידום רבים בתחום פיתוח העור עד שהם נלקחים כמובן מאליו היום. קרם גוף, תחליב גוף, קרם הגנה SPF, אפטרשייב נטולי אלכוהול, תרסיס עם משאבה, מוצרי טיפוח לעור בוגר, מוצרי אנטי אייג'ינג עם Q10 - כל אלה ועוד הושקו על ידי NIVEA.

אבל לפני שממציאים מוצרים פורצי דרך כאלה, אומר ד""ר וונק, צריך לשאול את השאלות הנכונות:

""מצד אחד, אנחנו מסתכלים על העדפות הצרכנים - מה הם הציפיות של אנשים במוצרי טיפוח העור ומה הצרכים? מצד שני, אנו עורכים מחקר בכל היבט העור. 
אז על סמך מה שאנחנו יודעים על העור, אנו שואלים: מה יתמוך או יעורר את התהליכים הטבעיים של העור?

""השילוב של שני היבטים אלה מאפשר לנו ליצור מוצרים חדשניים באמת לטיפוח העור.""

פיתוח מוצר חדש הוא תהליך קפדני הדורש שנים של מחקר. זאת מכיוון שכולנו רוצים מוצרים שגורמים לנו להרגיש טוב בעור שלנו, אך הצרכים האישיים שלנו לטיפוח העור נקבעים על ידי גורמים רבים: כולל סוג העור שלנו, גזע, מין, גיל ותרבות, כמו גם איפה אנחנו חיים.

לכן כל מוצר NIVEA נבדק על הרבה אנשים שונים, במגוון רחב של מצבים, לפני שהוא נפתח למכירה.

נוסף על כך, כל המוצרים שלנו חייבים לעמוד במטח של בדיקות בטיחות ויעילות. אפילו פרטים קטנים לכאורה, כגון כמה קל לפתוח או לסגור את המוצר, ועוד בדיקות פנים מקיפות....

ומכיוון שאנחנו נגד כל סוגי הבדיקות בבעלי חיים, כל המחקר שלנו מתבצע על בודקי המתנדבים הנפלאים שלנו, או באמצעות טכניקות מעבדה מתקדמות כמו בדיקות על תרבות תאים.

כמו ד""ר וונק אמר, ""זה יכול לקחת שלוש - חמש שנים או יותר מאז הרגע של רעיון המוצר הראשוני עד להשקה של המוצר בשוק. ואתה לא יכול להתפשר על איכות. ""

לדברי ד""ר וונק, העתיד של טיפוח העור מבטיח להיות מרגש כמו 100 השנים האחרונות היו. אנחנו כבר עובדים על דור חדש של חומרים פעילים שייקח מחקר עור לממד הבא "".

מה תהיה פריצת הדרך הבאה? רק הזמן יגיד…
 

ניוואה אינויזיבל בלק אנד וויט - דאודורנט

קרם גוף למקלחת

אז והיום

במשך 100 שנים אנחנו יוצרים מוצרי טיפוח העור. המשמעות לכך היא שניוואה מתמחה בעור האדם יותר מכל אחד אחר, בשביל כל אחד, אישה או גבר בשביל כל סוגי העור - ניוואה לכל החיים

העור שלנו נותן לנו להרגיש את הבריזה של הרוח, את השמש החמימה והמגע של האנשים שאנחנו אוהבים. 

העור שלנו אומר לנו הרבה מעבר לרק מה שאנחנו מרגשים: אנחנו מסמיקים כאשר מחמיאים לנו ,אנחנו מקבלים עור ברווז כאשר אנחנו מפוחדים והעור שלנו הכי קורן שאנחנו שמחים. 

ההבנה של ניוואה לעור מיוחדת במינה. וזו הסיבה שאנו מייצרים מוצרים שהם מנקים, מלחחים ומגנים על העור, בו בזמן שהם מזינים את העור בכל מה שהוא צריך: עדין אבל טיפוח אפקטיבי ששומר על העור חלק, גמיש ועל היופי הטבעי שלו.

לא משנה מה תעשה, או איפה אתה גר, אנחנו כאן בכדי לעזור לך להנות מטיפוח עור איכותי לחיים.

לא משנה אם זה את או אתה

זקן או צעיר

בלונדיני או כהה

שומני או יבש

רגיש או רגיל

או כל מה שבינהם

אנחנו דואגים לכל סוגי העור

לכל החיים